מעבר לחנות שלנו

מערכת החיסון|עוד על פטריות, סרטן, עוד על פטריות

פטריות – אימונותרפיה מהטבע בדרך הבטוחה

אחד האתגרים החשובים ביותר עמם מתמודד עולם המדע כיום הוא מציאת טיפול הולם למחלות שבהן מנגנון הוויסות החיסוני העצמי של הגוף משתבש מסיבה לא ברורה ומנגנון האיזון בגוף מופר, כמו במצבים אלרגיים, במחלות אוטואימוניות ובסרטן על סוגיו.

קיום האיזון בגוף האדם תלוי בתפקוד תקין של כלל מערכות הגוף, דבר המתאפשר באמצעות תיאום, ויסות ובקרה בין המערכות השונות בגוף, הפועלות במנגנון של וויסות עצמי (Autoregulation).

מהי אימונותרפיה?

בשנים האחרונות מנסים לטפל במחלות רבות אשר מעורבים בהן מתווכים חיסוניים באמצעות מתן חומרים ביולוגיים או חומרים כימיים. חומרים אלה מפעילים או לחילופין מדכאים מסלולים מרכזיים במערכת החיסונית, ומטרתם להניע את המערכת החיסונית ולסייע לשיקומה במקרים של תפקוד לקוי.

כיצד משתלבות פטריות המרפא בתהליך האימונותרפיה?

החומרים הפעילים בפטריות המרפא אשר עושים זאת נקראים פוליסכרידים (רב-סוכרים). חומרים אלה מספקים מידע חיוני לכל ענפי מערכת החיסון, ומאפשרים טיפול בדלקות כרוניות, המאפיינות מצבים בהם מערכת החיסון יצאה מאיזון, כגון מצבים אלרגיים ואוטואימוניים, בהם יש פעילות חיסונית מתמדת התוקפת איברים ורקמות בגוף ומחלישה אותם.

בנוסף, אותם פוליסכרידיים יחודיים מאפשרים זיהוי של תאים סרטניים על ידי מערכת החיסון כתאים זרים לגוף. כתוצאה מכך, נוצרת תגובה חיסונית מדוייקת כנגד התאים הסרטניים, ונמנעת התפשטות המחלה או היווצרות גרורות.

פטריות המרפא נחקרו רבות בהקשר של הוויסות חיסוני. ב-400 מחקרים קליניים אשר נערכו ב-30 השנים האחרונות, נמצא שפטריות מרפא מועילות בתהליכי אימונותרפיה!

כבר בשנת 1977 נרשמה והופקה ביפן  התרופה הראשונה לטיפול בסרטן Krestin, המבוססת על הפוליסכרידים PSP ו-PSK המופקים מפטריית המרפא טְרָמֶטֵס.

בשנת 1985 נרשמה ביפן התרופה Lentinan המבוססת על הפוליסכריד אשר מופק מפטריית המרפא שִיטַאקֶה, כתרופה לטיפול בסרטן הקיבה!

יתרונות השימוש בפטריות מרפא, המייחדים אותן מתרופות אחרות:

• פטריות המרפא אינן גורמות לנזק או לסטרס נוסף על הגוף.

• פעילותן המאזנת מאפשרת לגוף להתמודד עם סטרס סביבתי וסטרס ביולוגי.

• בעלות פעילות התומכת ביותר ממערכת אחת (חיסון, עצבים, מטאבולית).

• הן לא גורמות לתופעות לוואי.

• הן אינן יוצרות אינטראקציה (תגובה ביולוגית) עם תרופות וטיפולים נוספים.

• פטריות המרפא בטוחות לשימוש – הן היו במשך מאות שנים ועודן נפוצות בשימוש למרפא ולמאכל ביפן, בסין ובמזרח הרחוק כולו.