מעבר לחנות שלנו

מחקרים

תמצית ראישי להורדת רמות שומנים בדם והפחתת יתר לחץ דם

מחקר שלב I/II שפורסם בשנת 2004 ב- International Journal of Medicinal Mushroom בדק את השפעת תמצית מפטריית המרפא ראישי (Ganoderma lucidum) על חולים עם מחלת לב כלילית.

המחקר הראה שפוליסכרידים וטריטרפנים שבודדו מפטריית המרפא ראישי (Ganoderma lucidum) הראו פעילות היפוליפידמית (מפחיתת שומנים בדם), פעילות היפוטנסיבית (מפחיתת לחץ דם) ופעילות נוגדות קרישה. המחקר, כפול סמיות, אקראי, שנערך במספר מרכזים רפואייים במקביל (בניו-זילנד, בסין ובארה”ב), נועד להעריך את ההשפעות הקליניות ואת הבטיחות של השימוש בתמצית של פוליסכרידים וטריטרפנים המופקים מפטריית המרפא ראישי (Ganopoly) בחולים עם מחלת לב כלילית (CHD – Coronary Heart Disease).

החולים חולקו באופן אקראי לשתי קבוצות שקיבלו טיפול למשך 12 שבועות:
1. קבוצה אחת שמנתה 88 חולים קיבלה טיפול ב-Ganopoly.
2. קבוצה שניה שמנתה 82 חולים קיבלה פלצבו.

נבחנו ההשפעות התרפויטיות של הטיפול על שיפור בתסמינים עיקריים, על שינויים בבדיקת  א.ק.ג. (ECG), ועל שינויים ברמת הכולסטרול בסרום הדם. עשרה חולים הפסיקו את השתתפותם באמצע המחקר, כך שנשארו 80 נבדקים בכל קבוצה שסיימו טיפול מלא במשך 12 שבועות. החולים בשני הקבוצות היו דומים מבחינת גיל, מין, רמת הכולסטרול בדם ומשך הזמן בו הם חולים במחלה.

תוצאות המחקר:
1. הטיפול בתמצית הפוליסכרידים והטריטרפנים מפטריית הראישי (Ganopoly) הניב אחוז שיפור משמעותי גבוה יותר (31.6-54.7%) של הסימפטומים הראשוניים (כאבים בחזה, דפיקות לב, תעוקת לב, וקוצר נשימה) בהשוואה לקבוצת הביקורת (17.2-24.7% בלבד).
2. אחוז הא.ק.ג. החריג ירד גם הוא באופן משמעותי בקבוצת הטיפול (מ-74% ל-55%), בהשוואה לירידה נמוכה יותר בקבוצת הביקורת (מ-76% ל-74% בלבד).
3. הטיפול בתמצית ה-Ganopoly הביא גם לירידה משמעותית של לחץ הדם בקבוצת המחקר, ואילו בקבוצת הביקורת לא חל כל שינוי במדדי לחץ הדם.
4. לחץ הדם הדיאסטולי ירד בלמעלה מ-10 מ”מ כספית אצל 22.5% מהחולים בקבוצת המחקר.
5. לחץ הדם הממוצע (סיסטולי/דיאסטולי, 142.5/96.4 מ”מ כספית) בקבוצת המחקר הופחת ל-135.1/92.8 מ”מ כספית לאחר 12 שבועות של טיפול.
6. רמות הכולסטרול בדם ירדו באופן משמעותי לאחר 12 שבועות של טיפול בתמצית הפוליסכרידים מפטריית ה-Ganoderma לערכי הבסיס, ואילו רמות הכולסטרול נותרה ללא שינוי בקבוצת הביקורת.
7. מסקנת החוקרים היתה שהטיפול בתמצית פוליסכרידים וטריטרפנים מפטריית המרפא ראישי הוא נוח ובטוח לשימוש, ומסייע מאד לחולים במחלת לב כללית.

https://researchbank.rmit.edu.au/view/rmit:19066

לקריאת תקצירי מחקרים נוספים אודות פטריית המרפא ראישי